به
گزارش ایكوپرس، حسین نجاری در نخستین نشست سازندگان پلتفرم جدید ایران
خودرو، هدف پروژه طراحی پلتفرم جدید را ارتقای نام ایران خودرو در بازارهای
بین المللی دانست و اظهار كرد: این پروژه با مشاركت و همكاری شركت های
مطرح جهانی چون پینین فارینای ایتالیا، هیوندایی پاورتك، ماهله درحال
اجرا است.
وی
این پروژه را وسیع و آن را از مرحله مفهومی و كانسپت تا تولید انبوه خودرو
دانست و گفت: طراحی، مهندسی، اجرا، تولید و ارزیابی در طیف اجرای این
پروژه قرار دارند.
نجاری
افزود: شركت ایتالیایی پینین فارینا طراحی پلتفرم ماژولار برای خودرو هایی
در كلاس های سدان، هاچ بك، كراس اوور و وانت را برعهده خواهد داشت و
شركت ماهله نیز طراحی پیشرانه با احتراق بنزینی را انجام خواهد داد.
مدیرپروژه
طراحی پلتفرم جدید ایران خودرو تاكید كرد: محصولات در دو بخش مشخصات سطح
بالا و معمولی طراحی خواهد شد كه پیشرانه محصولات در هر دوبخش موتور سه
سیلندر توربو شارژ است. وی ادامه داد: پروژه های صنعتی سازی نیز هم زمان
در بخش های بدنه سازی، پرس، مونتاژ و... درحال انجام است.
مدیرعامل
ساپكو زمان عرضه اولین محصول این همكاری را دو سال و نیم آینده اعلام كرد و
گفت: قیمت محصولات در دو بخش سطح بالا و معمولی رقابتی خواهد بود. وی
صادرات 30 درصدی و بومی سازی بیش از 70 درصد قطعات و مجموعه ها را از دیگر
اهداف پروژه عنوان كرد و گفت: در صورت تحقق اهداف داخلی سازی، قیمت محصول
رقابتی خواهد بود.
وی
همكاری سازندگان در اجرای پروژه را مهم توصیف كرد و گفت: درحال حاضر بیش
از 600 سازنده و تولیدكننده داخلی با ساپكو همكاری می كنند و در بخش های
مختلف مجموعه ها و قطعات را در اختیار ایران خودرو قرار می دهند.
وی
خاطرنشان كرد: همه طراحان و سازندگان خارجی مسئولیت دارند تا با همكاری و
مشاركت سازندگان داخلی طبق برنامه زمانبندی اهداف پروژه را محقق كنند و هم
زمان انتقال دانش فنی و تكنولوژی های جدید حوزه خودروهای هیبریدی و
الكتریكی نیز صورت گیرد.